Jump to content
AVIC411.com

Jailbreak Appradio / Appradio Plus


Recommended Posts

Is it the same firmware thats on the appradio now, just with tweaks? or completely different?

AppRadio plus - Assembly of additional settings, scripts and programs, extendig the capabilities of Pioneer AppRadio.

AppRadio plus provides the following:

- run external navigation programs without having to connect iphone,

- connection to the Internet using an external usb-modem, cell phone, gprs-modem, cdma-modem,

- run other external programs (Pioneer AppRadio is built on MIPS, use the program for MIPS).

 

Detailed description of the assembly is on the forums at 4pda.ru: http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=255749 (required to register on the forum)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 620
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

AppRadio plus - Assembly of additional settings, scripts and programs, extendig the capabilities of Pioneer AppRadio.

AppRadio plus provides the following:

- run external navigation programs without having to connect iphone,

- connection to the Internet using an external usb-modem, cell phone, gprs-modem, cdma-modem,

- run other external programs (Pioneer AppRadio is built on MIPS, use the program for MIPS).

 

Detailed description of the assembly is on the forums at 4pda.ru: http://4pda.ru/forum...howtopic=255749 (required to register on the forum)

 

Thanks for this, cant get to that page and cant seem to get through the russian translation successfully to create an account.

 

Are there any videos of this in use?

Link to post
Share on other sites

Bonjour à tous !

 

Je suis nouveau sur ce forum sur lequel je suis tombé à tout hasard.

Tout d'abord je vais vous racontez (vite fait quand même ^^) mon histoire :

 

J'ai acheté il y a 2 semaines le fameux Pioneer ... AppRadio (SPH-DA01)

Heureux possesseur d'un iPhone 4S 32Go, je me suis d'abord dit : "Je pourrais enfin mettre iCoyote sur un écran plus grand"

 

Et bien non ! J'aurais déja bien voulu qu'il puisse lire la musique de mon iPhone

Ne sachant pas si l'ancien propriétaire faisait les MAJ, je vais sur le site Pioneer et j'installe le FW 2.63 (il était quand même en 2.15 je crois qd je l'ai recu ...)

 

MAJ -> OK BUT AppRadio -> KO, bref, ca ne fonctionne toujours pas.

 

Un MAUDIT ecran noir ... (Black Screen) et rien de plus. En revanche le BT fonctionne et la radio aussi ...

 

Cependant, entre temps je suis tombé sur votre fabuleux forum et de surcroit, ce topic.

 

Avt de passer en 2.63, je suis passe en 2.46 ou 2.45 Custom Firmware si je ne dis pas de betises.

J'avais déja dans cette version un ecran noir.

 

Quelqu'un a-t-il une idée ? Ou m^me une solution pour resoudre mon probleme ?

 

Le probleme pourrait-il etre résolu en passant à la AppRadio Plus 2.63 ?

 

Cordialement

 

Appradio plus ne resoud pas les bug mais permet de rajouter des fonctionnalité et amélioration sur ton appareil, essaie une maj avec le dernier firmware et restore ton iphone.

 

bonjour a tous

nouveau sur ce forum j'ai décider de m'attaquer au jailbreak de mon app radio qui es en version 2.63 j'ai utiliser le appradio plus 2.63 poster en page 28 par sserhy (merci a lui et tous ceux qui nous permettent d'apporter un peu de vie a cet appareil) mais après plusieur tentative en suivant la procédure d'installation j'arrive toujours au meme résultat c'est a dire rien :-) je vous envois donc un sos

après la fin de l'installation je fais un hard reboot le poste redémarre une fois relancer il y a appradio plus afficher en rouge en haut a droite je vais dans réglage mais rein ne se passe quelqu'un peut t'il m'aider

merci d'avance

 

Appradio plus en rouge en haut a droite?????? Appradio plus est invisble sur le bouton réglage en haut a gauche :)

 

Anybody know where is the sound driver for wince?

Please administrator, don't erase my post.

No driver at time for wince

Link to post
Share on other sites

Bon voila j'ai instalé la beta 5

 

J'ai suivi le chemin donner plus haut pour y copier mon fichier .deb a l'aide de itool

je reboot

je branche mon iphone a mon app et lorsque je souhaite lancer une appli nn compatible (qui apparait sur le menu de mon app ) je me retrouve avec un ecran noir

on dirai que le tvout ne fonctionne plus :(

 

une idée pour remedier au probleme ?

 

Cdlt .

Link to post
Share on other sites

Quick question ran the newest version on 2.63 and appradio plus installed with no problems. Took the sd card out, rebooted the radio and it doesn't seem like the install did anything. I hit the menu button and it still goes to the normal settings screen. Is there something I'm missing? Thanks

 

edit: uninstalled, rebooted, reinstalled and it worked

 

Now to figure out why it is coming up with a demo mode screen

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...