Jump to content
AVIC411.com

French-speaking page (page francophone)


Recommended Posts

@tous attention si vous installer le data.zip du chuck avc les shemes et que vous les utilisé...lorsque vous voudrez retourné sur un data.zip classique vous aurez une message d erreur...du au fait que Chuck utilise un repertoire supplementaire(ui_igo8)...qui n est pas present ds les autres data.zip style MB

Link to post
Share on other sites
  • Replies 543
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@motte ui je confirme mais il faut qu il fasse la conversion....ta relevé d autre choses pour alleger le mod.....moi jai trouver plein de choses je vais demanfer avnt si c est ok pour que je modifie....au niveau de la carte je vais rajouter l indication de vitesse de hauteur, l heure et type d itineraire de MB( je prefere)

 

tu as MSN Motte?

Link to post
Share on other sites

@tous attention si vous installer le data.zip du chuck avc les shemes et que vous les utilisé...lorsque vous voudrez retourné sur un data.zip classique vous aurez une message d erreur...du au fait que Chuck utilise un repertoire supplementaire(ui_igo8)...qui n est pas present ds les autres data.zip style MB

 

Les gars, c'est facile de régler ce problème: il suffit d'extraire le répertoire ui_igo8 et de le placer sous "My Flash Disk\APL2\iGo\ui_igo8" d'une façon permanente. De cette façon, vous n'auriez plus de problème lorsque vous changez de data.zip.

 

En passant, mon ui_igo8 a seulement 8 MB; celui de abb1 a 130 MB. QUEL DIFFERENCE!!! :blink:

 

Voilà!

Link to post
Share on other sites

@chuck

 

some bug in your data.zip

 

- in the navigatemap top right ,i have 2pictures one about battery charging, the second one for gps sensibility....

 

Those icons are intentional.

 

- in navigation menu with browse function when U click on Route menu i have the same menu in icons function...

 

Some icons are duplicated, as some people still prefer the top menu icons bar, and that icons bar was a leftover from abb1's chrome mod. I don't use it anymore. You can desactivate the icons bar in the Custom Settings Menu.

 

- what is the difference between browse map function and plan pad?( for me it's the same)

 

Browse map is only for map browsing function. In plan pad, you can add/delete Starting point, destination, via, change routing method, overviewing the route etc, that is not available in the browsing function.

 

- when you are in a menu ( plan pad for exemple) and you to back ,you go directly toward the map

 

This is what is intented, since you have a route now. What else do you suggest?

 

it's a little part of bugs i saw but if U want i can modify the data.zip for U( i think Your mod is good but for me there too much gadjet options :unsure: for a french use ....( the choice icons or browse for example) a MB mod takes 5MB . your mod(data.zip only without shemes etc) takes 16MB...in my opinion your mod would be a little bit more light for a french use....

 

You can do whatever you want with the nav mod, as long as you give me credits to it :mrgreen: . However, I would suggest waiting for my next update before do so, as I intent not to touch it for a long time to come (too busy).

 

Misterblue didn't invent anything new graphically in his mod, so he wants to keep it simple just like the original Pioneer's nav iGo8! But since my mod was derived from abb1's, there are log of BMP have been changed, and unfortunately, as a result, the data.zip takes up lot in size. However, I simplify lot of the scripts and it should be running as smooth as misterblue's mod, if not faster.

 

 

 

if you have any questions???

Link to post
Share on other sites

Bonjour à tous

 

Dommage que MB nous ait quitté ,momentanément j espère.

 

Le MOD de chuck gère t il les alertes Tx?

 

Bonne journée

JLB

 

Si tu parles TMC, non ça ne fonctionne pas pour l'instance. Je pense que BANDIT et MOTTE pourront regarder pour trouver le problème en comparant avec le mod de misterblue <_< .

 

Seulement une suggestion :idea: ... je suis trop occupé! :oops:

Link to post
Share on other sites

merci a motte surtt moi jai pas encore essayer le mod sur ma voiture seulement en simu...dailleurs motte tu as copier les fichiers tel.exe , systemsteeting.exe etc....

si oui q uest que sa a changer sur l avic

 

sinon en gros la traduction plus haut c est a propos de quelque bug que j ai vu et j ai demander a chuck d alleger son mod car il est trop lourd de plus il y a pas mal de fonction pas tres utile du coup on se perd deds meme si il est reussit....je pense que c'est important daller directement a l'utilité du mod.

 

Encore une fois, je ne crois pas que c'est plus lourd que le mod de MB, seulement il y a des nouveaux fichiers graphiques, et que les anciens de Pioneer ne sont pas supprimés donc redondants. Vous pouvez alléger facilement le data.zip en enlever les fichiers inutils, si vous avez une connaissance dessus bien-sûr.

 

En mode exécution, je crois que mon mod est très optimisé par rapport à celui de misterblue (j'ai déjà regardé son code).

Link to post
Share on other sites

@motte ui je confirme mais il faut qu il fasse la conversion....ta relevé d autre choses pour alleger le mod.....moi jai trouver plein de choses je vais demanfer avnt si c est ok pour que je modifie....au niveau de la carte je vais rajouter l indication de vitesse de hauteur, l heure et type d itineraire de MB( je prefere)

 

tu as MSN Motte?

 

MSN Messenger! Sorry.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...